sportslig, adj. -t -a, korrekt, juste; sport-; ett sportsligt uppträdande; ha en s. chans, O-, anger motsatta egenskaper till dem som anges i efterleden; utgör en negativ förstärkning av efterleden; omänsklig; odjur.

torsdag 30 januari 2014

Det kommer aldrig va över för mig



Nej, det kommer aldrig vara över för mig. Inte förrän the fat lady också får stånka runt och laga mat i svettig bar över tillsammans med den snygga Herngren-brorsan och magbumpa andra fatladys på ett "roligt" sätt. Eller förrän vi åtminstone får träna och tävla utan att vara ett exotiskt undantag man pliktskyldigt skyfflar in som en token black guy i en amerikansk romcom.

Missförstå mig rätt angående den här bilden från en av våra stora träningskedjor, jag tycker såklart inte att män och kvinnor ska ha samma sorts träningsplagg, man måste ha förståelse för att väldoftande och glittrande tjejsvett behöver fångas upp av lite mer exklusiva färger och material, till skillnad mot mäns lite grövre skogshuggarsvett. Plus att man inte kan göra hen av hela världen HUR SKULLE DET SE UT???!!!!!!!!!!!!

Däremot tycker jag det skulle kunna vara kul om man åtminstone hade (s)vett nog att då ändå i sin uppdelning kalla det "Training women" och "Training men" för att, ni vet, inte ständigt bekräfta att mäns idrottande är den "riktiga" idrotten, och tjejers är ett litet undantag, en fas man kanske går igenom när man ska komma i form efter någon graviditet, eller ett mysigt sätt att umgås med väninnorna när man tröttnat på kuddkrig.

Kul att höras igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar